Menneskesyn (Styrkefilosofien)

Hvert menneske er unikt, og når vi arbejder med at udfolde menneskers potentiale, er det vigtigt at forstå, at hver rejse er individuel. Vi tror indgående på, at skal man have folk til at yde deres bedste, skal de være i motiverende rammer og have ambitiøse mål, men væsentligst skal man fokusere på det den enkelte er god til. The Strength Philosophy er et gennemgående tema for vores arbejde sammen, og du vil sammen med os opdage ikke alene, hvor god du, men også hvordan du kan få de evner og kompetencer i spil.

P3 (Tilgang)

Stacks Image 48
Udvikling af mennesker skal være meget mere end selvindsigt og -forståelse.
Udvikling af dig skal ske i rammen af den kontekst og virkelighed du befinder dig i. Det betyder, at vi skal se på dig i din virkelighed med fokus på at bringe dit fulde potentiale i spil. Det er her de tre P'er kommer ind i billedet.

Produkt (/ service)
Betragt produktet som en generel konkretisering af den forretning du er en del af. Forståelse for forretningen giver perspektiv på de opgaver og udfordringer du til daglig håndterer, og kan i høj grad være rammesættende for den prioritering du til stadighed skal foretage. Det er her vi prøver at forstå, og måske endda, definere din ramme og ikke mindst se på det, der motiverer dig ved at stille spørsmålet: "Hvorfor?"

Proces
Her er ikke tale om rigide procesdiagrammer eller -systemer. Vi kigger på vilkårene for, at du kan virke optimalt, herunder håndtere den altid og stadigt stigende komplekse virkelighed. Der er tale om såvel din individuelle tilgang, som din virksomheds tilgang. Det er her vi sammen stiller spørgsmålene "Hvad?" og "Hvordan?"

Personale
Uanset klarhed i strategi og proces, så drejer eksekvering og dagligt virke sig om mennesker. Vi ser på dig og dine relationer og hvordan du kan virke optimalt sammen med og sikkert også på trods af andre. Vi stiller spørgsmålet "Hvem?" i forsøget på at finde dine sponsorer, interessenter, med- og modspillere, og definere hvordan du begavet kan håndtere den brogede skare, der udgør din dagligdag.

Fra dig til team til omverden (Metode)

Stacks Image 61
Dig
Med tilgangen i baghovedet, så vi husker formålet, kunden og produktet, vil vi kigge på dig som udgangspunktet for din udvikling. Som beskrevet ovenfor under menneskesyn vil vi fokusere på dine styrker og det der virker. Det er min erfaring, at de fleste slet ikke er bevist om, hvad deres kernekompetencer og kernestyrker er. Indsigten vil vi bruge til dels at gøre dig endnu bedre og til dels at finde nye veje til at håndtere de ting, der byder dig størst udfordring.

Dit team
Selvindsigten overfører vi derefter til dit team, hvad enten du er en team player eller team leader. Teamet kan defineres i såvel bred som snæver forstand, og der kan være tale om såvel en gruppe af mennesker som et high-performance team. Det drejer sig om at indgå i konstruktive og meningsfyldte relationer, der tjener både jeres og din agenda.

Din omverden
Du og dit team agerer i en omverden. Det kan være:
  • som en del af virksomhedens organisation,
  • i forhold til kunden eller
  • det omkringliggende samfund.
Omverdenen er fyldt med interessenter, som du og dit team skal forholde sig til og oftest også påvirke. Hvordan får du skabt medløb og forståelse for det du laver? Hvordan går du konstruktivt og pro-aktivt i indgreb med omverdenen, så det bliver dig og din dagsorden, der bliver foretrukket.
Leaders International ApS
Tuborgvej 5 | DK-2900 Hellerup I +45 31 506 502

Skal vi kontakte dig? Klik her.

Lyst til at blive inspireret?

Så send os din email og vi kvitterer med et spændende nyhedsbrev med kvalitet og kant hvert kvartal. Du kan altid afmelde igen, men vi er ret sikre på, at du ikke får lyst.
© 2014 - Leaders International ApS - CVR: 35809120 Email